Citroën, Accor a JCDecaux, tři francouzské společnosti mezinárodního významu, které jsou přítomné v každodenním životě obyvatel měst po celém světě, spojily své síly v rámci The Urban Collëctif, aby sdílely svou vizi městské mobility.
„21. století bude stoletím měst.“ Tato věta bývalého denverského starosty Wellingtona Webba shrnuje vývoj naší planety. Světová banka předpovídá, že do roku 2050 budou dvě třetiny světové populace žít v metropolitních oblastech. Všude jsou města v pohybu a čelí mnoha ekonomickým, sociálním, společenským a environmentálním výzvám, které poskytují příležitost k přemýšlení o budoucím městském prostoru. V souvislosti s urbanizací nabývá autonomní městská mobilita svého plného významu, zejména v reakci na snahy o udržitelné zlepšování kvality života ve městě a optimalizaci délky trvání cest.
Klíčovou úlohu v rozvoji města zítřka hrají veřejné, a zejména místní orgány. Velice důležitou roli při předjímání a podpoře těchto změn mají také nejrůznější podniky.
The Urban Collëctif se zrodil ze společné snahy představit si budoucnost autonomní městské mobility pro všechny. Společnosti Citroën, Accor a JCDecaux, které mají za sebou společně 200 let inovací, spojily své odborné znalosti a know-how s cílem navrhnout nové městské zážitky.
The Urban Collëctif představí toto řešení autonomní městské mobility pro všechny ve světové premiéře on-line v režimu open-source ve středu 4. listopadu 2020.
CITROËN: VÍCE NEŽ 100 LET VE SLUŽBĚ SVOBODY POHYBU
Citroën je více než 100 let důležitým subjektem v oblasti svobody pohybu. Citroën při demokratizaci přístupu k mobilitě ve městě i na venkově vždy prokazoval smělost a kreativitu, od legendárních modelů Traction Avant a 2CV až po řešení městské mobility Ami – 100% ëlectric. V roce 2020 Citroën otevírá novou kapitolu své historie nazvanou „Ëlectric for all“ a nabízí šestici nových elektrifikovaných modelů, včetně Nové ë-C4, a s tím udržitelnou mobilitu přístupnou všem. Citroën, který je zvyklý měnit zavedené principy, se zcela přirozeně pustil i do projektu The Urban Collëctif, aby nabídnul řešení 100% elektrické autonomní městské mobility, která vnese do života ve městě nové zážitky.
Vincent Cobée, generální ředitel Citroën, se vyjádřil: „Společnosti Citroën, Accor a JCDecaux, které staví na stejných hodnotách inovace, odvahy a zákaznických služeb, se zcela přirozeně sešly u vzniku projektu The Urban Collëctif, který dokonale souzní s DNA značky Citroën, jež od roku 1919 zpřístupňuje mobilitu pro všechny.“
ACCOR: PŘIROZENÉ ROZŠÍŘENÍ VIZE HOTELNICTVÍ
Toto partnerství je v souladu s kulturou a principy skupiny Accor, která již více než 50 let nabízí inovativní zkušenosti a služby, jež mění hotelnictví, a zároveň dokáže předvídat nové potřeby klientů. Do nového konceptu se zapojily dvě luxusní a špičkové značky z jejího portfolia, Sofitel a Pullman. Cílem skupiny je rozšířit dosah svých značek i mimo jejich zdi, přímo ve městech, kde budou nabízet exkluzivní zážitky ve spojení s programem ALL – Accor Live Limitless, který je věrným každodenním lifestylovým společníkem zákazníků, jenž spojuje a obohacuje všechny značky, služby a partnerství nabízené v rámci skupiny Accor.
Sébastien Bazin, generální ředitel skupiny Accor, uvedl: „Jsme potěšeni, že můžeme být partnerem společností Citroën a JCDecaux v tomto inovativním projektu. Naše skupina je s více než pěti tisíci hotely po celém světě důležitou součástí místních ekosystémů a je odhodlána nabízet stále více exkluzivních zážitků jak pro turisty, tak pro místní obyvatele a zároveň přispívat k rozvoji udržitelných měst. Rozšíření hotelového zážitku za zdi našich zařízení je v souladu s naší odvážnou a moderní vizí hotelnictví.“
JCDECAUX: KLÍČOVÝ HRÁČ NA POLI MĚSTSKÉ MOBILITY
JCDecaux, která v roce 2003 přišla se službou samoobslužného půjčování jízdních kol, se zasadila o návrat jízdního kola do města, což se ukázalo jako velké plus z hlediska služeb. Dnes je JCDecaux s více než 31 000 koly v 76 městech po celém světě akcelerátorem tzv. soft mobility. Skupina pokračuje v každodenních inovacích a reaguje tak na nové potřeby uživatelů a vývoj výzev, které stojí před městy. Důležitým krokem bylo spuštění nabídky hybridních samoobslužných kol na konci roku 2019.
Jean-Charles Decaux, předseda výkonné rady a jeden z generálních ředitelů JCDecaux, říká: „Setkání veřejných a soukromých partnerů za účelem vývoje inovativních a užitečných řešení pro udržitelné zlepšení života ve městě je plně v souladu s posláním JCDecaux. The Urban Collëctif, výsledek úzké spolupráce se společnostmi Citroën a Accor, symbolizuje odhodlání JCDecaux pokračovat v inovacích a přicházet s novými službami městské mobility zítřka.“
Citroën
Citroën je globální automobilová značka, která se od roku 1919 prosazuje jako populární značka v nejčistším slova smyslu: jejím hlavním zdrojem inspirace jsou lidé a jejich životní styl. Tento přístup je zachycen i v podpisu „Inspired By You“ a jeho vyjádřením je modelová řada spojující jedinečný design a příkladný komfort. Od ostatních nespecializovaných výrobců se odlišuje nabídkou osobitých služeb poskytovaných zákazníkům („Citroën Advisor“, „La Maison Citroën“ atd.). V roce 2019 značka prodala v 90 zemích světa celkem milion vozů.
Accor
Accor je celosvětovým lídrem v hotelovém odvětví, který své služby nabízí v 5 000 hotelech a 10 000 restauracích a barech ve 110 zemích světa. Skupina vytvořila integrovaný hotelový ekosystém, který patří k nejrozmanitějším v tomto odvětví, zahrnuje jak luxusní špičková zařízení, tak střední a úsporné možnosti ubytování, exkluzivní lifestylové koncepty, zábavní podniky, kluby, restaurace a bary, soukromé rezidence, sdílené ubytovací kapacity, služby concierge a coworkingové prostory. Accor tak disponuje bezkonkurenčním portfoliem značek, v nichž působí více než 300 000 zaměstnanců po celém světě. Více než 65 milionů členů využívá komplexní věrnostní program skupiny ALL – Accor Live Limitless, který poskytuje přístup k široké škále výhod, služeb a zážitků. Prostřednictvím svých iniciativ Planet 21 – Acting Here, Accor Solidarity, RiiSE a ALL Heartist Fund se skupina zavázala ke konkrétním krokům v oblastech etiky a profesionální integrity, odpovědného cestovního ruchu, udržitelného rozvoje, solidarity, diversity a inkluze. Společnost Accor SA, která byla založena v roce 1967 a má sídlo ve Francii, je veřejně kótována na burze Euronext Paris Stock Exchange (kód ISIN: FR0000120404) a na mimoburzovním trhu cenných papírů OTC Market (symbol: ACRFY) v USA. Podrobnější informace najdete na webových stránkách group.accor.com nebo na Twitteru, Facebooku, LinkedInu a Instagramu.
JCDecaux
JCDecaux je světová jednička v oboru venkovní reklamy. Působí ve více než 80 zemích světa a ve více než 4 000 městech v kategorii nad 10 tisíc obyvatel. Produkty JCDecaux jsou více než 55 let v tomto oboru měřítkem inovací, kvality, estetiky i funkčnosti. Díky odborným znalostem svých zaměstnanců jsou služby Skupiny JCDecaux uznávány městy, provozovateli letišť, dopravními společnostmi a inzerenty po celém světě. JCDecaux je jediným světovým hráčem, který se zaměřuje výhradně na venkovní reklamu a rozvoj všech souvisejících aktivit včetně městského mobiliáře, reklamy na dopravních prostředcích a billboardech. V éře chytrých měst hraje JCDecaux klíčovou roli při budování propojeného města, které je lidštější, otevřenější a udržitelnější. Podrobnější informace najdete na webových stránkách http://www.jcdecaux.fr nebo na Twitteru, LinkedInu, Facebooku, Instagramu a YouTube.