Citroën ë-C4 X je svým designovým pojetím mísícím několik stylů v segmentu běžných kompaktních vozů jedinečný. Jako jediný kombinuje eleganci fastbacku, propracované detaily inspirované SUV a jemnost čtyřdveřového vozu, ale je také jediný, kdo toto vše nabízí s tichostí a klidem plně elektrické jízdy za dostupnou cenu. Ať už chcete jet kamkoli a bez ohledu na omezení přístupu kvůli emisním předpisům, ë-C4 X vám umožní každodenní jízdu v plně elektrickém režimu s nulovými emisemi.
Stojí za zmínku, že na mnoha evropských trzích (Rakousko, Belgie, Německo, Lucembursko, Nizozemsko, severské trhy, Portugalsko a Velká Británie) se bude nabízet výhradně 100% elektrický ë-C4 X, zatímco na ostatních evropských trzích a na trzích Středního východu a Afriky se bude nabízet jak ë-C4 X, tak C4 X ve verzi s benzinovým nebo naftovým motorem.
Téměř absolutní ticho a plynulost pohybu budou pro cestující vítanou úlevou, ať už budou vůz řídit, nebo pojedou jako spolujezdci, to vše díky inovativnímu a šetrnému systému odpružení Citroën, měkkým sedadlům Advanced Comfort, absenci hluku a vibrací motoru v prostorné kabině, stejně jako ergonomickým a uživatelsky přívětivým rozhraním a online službám.
ë-Comfort představuje závazek Citroënu vůči zákazníkům, že jim nabídne jízdu na elektrický pohon s nulovými emisemi CO2, která bude vyhovovat jejich ekologickým a environmentálním očekáváním. Na cestách to znamená naprostou absenci hluku a zplodin, stejně jako okamžitě dostupný točivý moment pro svižnou a příjemnou jízdu bez vibrací, otřesů a řazení. Zákazníci navíc mohou využívat dálkově programovatelné elektronické služby, které jim zajistí větší klid a nižší náklady na údržbu, čímž se minimalizují náklady na vlastnictví.
VÝKON A DOJEZD
Citroën ë-C4 X nabízí díky elegantnímu aerodynamickému tvaru a účinnému elektrickému pohonu s nulovými emisemi dojezd až 360 km v cyklu WLTP. Umožňuje také řidičům vjíždět do nízkoemisních dopravních zón ve stále větším počtu měst, do nichž může být vjezd běžných benzinových nebo naftových vozů zakázán.
Pro soukromé pronájmy, taxislužby a komerční služby s řidičem, které působí ve městech i mimo ně, bude vůz ë-C4 X dokonalou odpovědí na jejich požadavek elektrického pohonu bez emisí a s použitelným dojezdem v elegantní, prostorné a kompaktní čtyřdveřové alternativě. Elektrický motor o výkonu 100 kW je výkonný a energický za všech jízdních podmínek, má okamžitě k dispozici výkon 136 k a točivý moment 260 Nm, v režimu Sport zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,5 s a může dosáhnout maximální rychlosti 150 km/h. Baterie o kapacitě 50 kWh je vysokonapěťová lithium-iontová baterie (400 V).
Rekuperační brzdění umožňuje řidiči částečně dobíjet baterii a prodloužit dojezd tím, že zesiluje zpomalení vozu bez sešlápnutí brzdového pedálu, čímž získává zpět energii, která by se jinak ztratila. K dispozici jsou tři jízdní režimy – Eco, Normal nebo Sport – které se aktivují voličem jízdních režimů na středové konzole. Pro větší klid je na baterii poskytována záruka na osm let nebo 160 000 km při 70 % kapacity nabití.
SNADNÉ OPTIMALIZOVANÉ NABÍJENÍ
Nabíjení vozu ë-C4 X je snadné a lze jej provádět na cestách, na veřejných nabíjecích stanicích nebo doma. Pro každý scénář byla optimalizována doba nabíjení:
- Na veřejné nabíjecí stanici se baterie pomocí rychlonabíječky DC o výkonu 100 kW (režim 4) nabíjí nejrychleji v tomto segmentu, přibližně 10 km/min, přičemž 80 % nabití proběhne za 30 minut.
- Při použití Wall Boxu 7,4 kW / 32 A (režim 3) je doba nabíjení 7,5 hodiny při jednofázovém napětí nebo jen 5 hodin při třífázovém napětí s příplatkovou palubní nabíječkou o výkonu 11 kW.
- V domácnosti a pro příležitostné potřeby lze baterii dobíjet přes standardní domácí zásuvku (režim 2).
Citroën se snaží usnadnit uživatelům elektromobilů život a nabízí jim řešení „one stop shop“ pro instalaci Wall Boxu doma. Nabíjení je snadné a lze jej naprogramovat nebo odložit, takže zákazník může například využít výhodných sazeb elektrické energie (mimo špičku). Toto programování se provádí před dotykové rozhraní My Citroën Drive Plus v kabině vozu nebo přes aplikaci My Citroën.
Nabíjení je jednoduché díky snadné ergonomii krytu zásuvky a nabíjecím kabelům uloženým pod podlahou zavazadlového prostoru. Kryt zásuvky má v sobě zabudovaný barevný kód pro vizuální sledování celého procesu nabíjení, který lze také zobrazit v aplikaci My Citroën.
INTUITIVNÍ ROZHRANÍ PRO KLID DUŠE
Mezi řidičem a jeho elektromobilem existuje silné pouto, a proto Citroën zjednodušil nezbytnou interakci, aby byla v každodenním životě stejně snadná, přínosná a přirozená jako jakákoli jiná technologie používaná v domácnosti.
Citroën poskytuje zákazníkům svých elektromobilů přehledná a intuitivní ovládací rozhraní, která jsou snadno čitelná, srozumitelná a použitelná. Řidič má na digitálním přístrojovém panelu k dispozici specifický režim zobrazení, na kterém může sledovat stav nabití baterie nebo dojezd, a také tři widgety na výběr: ukazatel výkonu (powermetr), tok energie nebo spotřebu tepelného komfortu. Systém umožňuje zobrazit vliv vytápění vozidla a tepelného komfortu na spotřebu energie. Zvláštní stránky v dotykovém displeji, přístupné přímo stisknutím tlačítka na středové konzole, zobrazují provozní stav systému nebo možnost nastavení zpožděného nabíjení baterie. Když se vůz nabíjí, zobrazí se na displeji mimo jiné zbývající čas do úplného dobití (v hodinách a minutách), obnovený dojezd (v km) nebo obnovená míra nabití baterie (v %).