- Citroën pokračuje v elektrické ofenzívě 2020 a přichází s vozem Nový ë-Jumper – 100% ëlectric. Tento úspěšný model je 3. elektrifikovaným užitkovým vozem a 6. elektrickým modelem, který značka uvedla v roce 2020 na trh – po Ami, SUV C5 Aircross Hybrid, Nouvelle ë-C4, ë-Jumpy a ë-SpaceTourer.
- Od roku 2021 - jakmile vozy ë-Jumpy a ë-Jumper doplní i ë-Berlingo Van - bude Citroën nabízet 100% elektrifikovanou nabídku lehkých užitkových vozů.
- Nový ë-Jumper – 100% ëlectric je šitý na míru tak, aby vyhovoval cílové skupině. Ta tak bude mít k dispozici: Tato 100% elektrická verze, „Inspirëd by Pro“, umožní zlepšit výkonnost vozu Jumper, který v letech 2016–2019 zaznamenal růst podílu na trhu o 1,5 %.
- 2 úrovně dojezdu (až 340 km v homologačním cyklu WLTP), umožňující zajistit všechny každodenní požadavky, a to i v zónách s omezeným vjezdem pro automobily,
- 2 kapacity baterií 37 kWh a 70 kWh,
- plynulou a tichou jízdu v režimu e-confort,
- 4 délky a 3 výšky,
- užitečné zatížení až 1890 kg (podvozek s kabinou),
- užitečný objem až 17 m3,
- čtyři kategorie maximální povolené celkové hmotnosti (maximálně 4 tuny),
- až 9 užitečných technologií usnadňujících život podnikatelům.
- Tato 100% elektrická verze, „Inspirëd by Pro“, umožní zlepšit výkonnost vozu Jumper, který v letech 2016–2019 zaznamenal růst podílu na trhu o 1,5 %.
- Nový ë-Jumper se v síti Citroën ve vybraných zemích objeví na konci roku 2020.
01 – PŘEDNOSTI 100% ELEKTRICKÉHO POHONU PRO PROFESIONÁLY
Nový ë-Jumper kombinuje všechny vlastnosti verze se spalovacím motorem a výhody elektrického pohonu. Umožňuje velkou svobodu použití, zejména díky dojezdu až 340 km a schopnosti dobít 80 % baterie za 45 minut.
Od roku 2019 jsou všechny nové modely Citroënu dostupné ve 100% elektrické nebo plug-in hybridní verzi - cílem je, aby byla do roku 2025 celá řada elektrifikována. Od roku 2021 budou všechny užitkové vozy, a z nich odvozené osobní varianty, nabízeny ve 100% elektrické verzi. V situaci zvyšující se urbanizace je pro firemní zákazníky velkým problémem přístup do center měst a jejich zón s nulovými emisemi.
CITROËN Ë-JUMPER: 100% ELEKTRICKÝ UŽITKOVÝ VŮZ
- Na výběr jsou 2 dojezdy, u výkonnější z nich je ë-Jumper nejlepším vozem své kategorie
- 200 km* (norma WLTP) – k dispozici u verze L1, L2 – lithium-iontová baterie 37 kWh.
- 340 km* (norma WLTP) – k dispozici u verze podvozku s kabinou L2S, L3 a L4 – baterie 70 kWh.
*provizorní údaje, které musí projít homologací
Baterie od našeho partnera firmy BEDEO má záruku 8 let nebo 160 000 km, na zachování 70 % kapacity.
- Možnosti nabíjení
- Soukromé nebo veřejné nabíjení pomocí Wallbox (3,7–22 kW), a kabelu typu 3 (standardně dodávaný),
- Super rychlé nabíjení na veřejné stanici 50 kW pomocí kabelu typu 4 zabudovaného do nabíječky veřejné stanice, umožňuje nabít 80 % obou baterií za 1 hodinu.
Citroën ë-Jumper je dodáván s kabelem typu 3 o délce 8 m, který lze použít až do 22 kW.
|
Wallbox jednofázový
|
Wallbox trojfázový
|
Super rychlé nabíjení |
Elektrický výkon |
7 kW |
22 kW |
50 kW |
Baterie 37 kWh |
6 hod |
5 hod |
1 hod/0-80 % |
Baterie 70 kWh |
12 hod |
9 hod |
1 hod/0-80 % |
- Jízda v režimu e-confort:
- Absence vibrací, absence hluku,
- Radost z jízdy, plynulý pohyb v elektrickém režimu s okamžitě dostupným točivý momentem,
Nový ë-Jumper je vybaven jediným rychlostním stupněm (redukční převod), což nejen usnadňuje řízení, ale také optimalizuje účinnost elektromotoru a zvyšuje tak dojezd.
ë-Jumper je vybaven volící pákou umožňující ovládáním chodu vpřed/vzad a také zařízením pro rekuperaci energie umožňujícím nastavení brzdného výkonu v určitých fázích. Energie se tedy rekuperuje jak při uvolnění akcelerátoru, tak při sešlápnutí brzdového pedálu.
- Výkon motoru 96 kW (120 k) / 260 Nm,
- Maximální rychlost 110 km/h (vozy do 3,5 t) nebo 90 km/h (pro vozy 4,0 t),
- 3 pozice řadicí páky: D (Drive), N (Neutral) a R (Reverse).
- Volný přístup do zón s regulovaným vjezdem se stanovenými prahovými hodnotami emisí CO2,
- Nízké provozní náklady.
VIZUÁLNÍ ZNAKY ELEKTRICKÉ VERZE
Z VNĚJŠKU
Zvenku se elektrická verze odlišuje nabíjecí zásuvkou na levém předním blatníku, na dosah ruky řidiče, stejně jako u verze se spalovacím motorem. Monogram „ë“ je u Nového ë-Jumperu umístěn na pravých zadních dveřích a na předních blatnících.
NA PALUBĚ
Na skle vnitřního zrcátka se zobrazují užitečné elektrické informace, takže řidič na první pohled vidí:
- Úroveň nabití baterie v procentech,
- Zvolený rychlostní stupeň: Drive, Neutral, Reverse,
- Aktuální kapacitu (A) a napětí (V) baterie,
- Ukazatel „Go green“, který se zobrazí při nastartování a oznamuje, že vůz je správně nastartovaný.
02 – CITROËN Ë-JUMPER: VLASTNOSTI VOZU JUMPER VE 100% ELEKTRICKÉM REŽIMU
Nový Citroën ë-Jumper – 100% ëlectric má všechny přednosti verze se spalovacím motorem z hlediska charakteru, rozměrů, užitečného objemu a užitečného zatížení. Elektrifikace umožňuje jeho přístup do městských center s omezeným vjezdem a poskytuje dostatečnou dobu a dojezd mezi nabíjeními. Díky příjemnému řízení a absenci hluku nabízí vynikající úroveň komfortu, absence emisí CO2 přispívá ke snižování ekologické stopy. Struktura řady je stejná jako u vozu Jumper, v nabídce je řada praktických prvků výbavy, které ocení firemní řidiči.
Ë-JUMPER: PARTNER ŠITÝ NA MÍRU PROFESIONÁLNÍM ŘIDIČŮM
- Best In Class – 4 hlavní typy k dispozici v elektrické verzi
- plechové furgony,
- valníky s jednoduchou kabinou,
- valníky s dvojitou kabinou,
- podvozek s kabinou.
- Velikosti
- 4 délky: L1 (4.963 m – 37 kWh), L2 (5.413 m – 37 kWh), L3 (5.998 m – 70 kWh) a L4 (6.363 m – 70 kWh)
- Užitečná šířka „Best In Class“ se 142 cm mezi podběhy kol a 187 cm mezi stěnami,
- 3 rozvory: 300 cm (L1), 345 cm (L2) a 403,50 cm (L3 a L4),
- 3 výšky: 225,40 cm (H1), 252,40 cm (H2), 276,40 cm (H3)
Užitečný objem je u vozu ë-Jumper stejný jako u vozu se spalovacím motorem. Se 17 m3 je ë-Jumper nejlepší ve své kategorii.
L1H1: 8 m3 / L2H2: 11,5 m3 / L3H2: 13 m3 / L4H2: 15 m3 / L4H3: 17 m3.
Best In Class – K řízení čtyřtunové verze stačí řidičský průkaz typu B (3,5 t) díky odečtení hmotnosti baterie, což je v tomto segmentu velkou výhodou. Užitečné zatížení 1 265 kg* (L3H2) vyhovuje většině požadavků v tomto segmentu.
Užitečné zatížení podvozku s kabinou 1 890 kg před přestavbou je na nejlepší úrovni segmentu.
ë-Jumper nabízí profesionálům 9 podpůrných prvků řízení pro bezpečnou a klidnou jízdu.
-
- Active Safety Brake,
- asistent pro rozjezd ve svahu (Hill Assist),
- systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu,
- zpětná parkovací kamera a radar,
- automatické přepínání dálkových světel,
- snímání dopravních značek a zobrazení povolené rychlosti,
- tempomat / omezovač rychlosti,
- systém sledování mrtvého úhlu a upozornění na vozy vzadu přijíždějící zleva a zprava v okruhu 50 metrů,
- regulace rychlosti při jízdě ze svahu a intelligent traction control.
Ve voze Citroën ë-Jumper je celá řada dalších bezpečnostních prvků, objednat můžete detektor stavu tlaku vzduchu v pneumatikách, airbag spolujezdce a boční airbagy, brzdový asistent pro kritické situace, centrální, alarm a superzamykání umožňující funkci deadlock, automatické zapnutí potkávacích světlometů, automatické spouštění stěračů, navigace a světla pro denní svícení s LED.
SHRNUTÍ: TO NEJLEPŠÍ VOZU Ë-JUMPER
-
- Best In Class – Široká nabídka verzí včetně těch určených pro přestavby
- Best In Class – Největší dojezd v segmentu, až 340 km díky baterii 70 kWh,
- Best In Class – Šířka 142 cm mezi podběhy kol
- Užitečné zatížení až 1 265 kg,
- Užitečný objem stejný jako u verze se spalovacím motorem až 17 m3 (L4H), na nejlepší úrovni na trhu,
- Boční posuvné dveře s šířkou až 125 cm,
- Nastavitelný nákladový práh: díky zadnímu odpružení s nastavitelnou výškou plus/minus 7 cm,
- Optimalizovaný nákladový prostor: dvoukřídlé dveře se otevírají v úhlu 90° nebo 180°; za příplatek otevírání v úhlu 270°,
- Dotykový pětipalcový displej pro přístup k funkcím audio systému MP3 / Bluetooth, navigace a zpětné parkovací kamery,
- Komfort na palubě pro větší klid usnadňuje:
- 13 praktických úložných přihrádek, včetně stropního úložného prostoru o objemu 22 l, který je součástí standardní výbavy všech verzí, přizpůsobitelný prostor umožňující proměnit interiér v mobilní kancelář, a to zejména díky tabletu zabudovanému do opěradla sedadla uprostřed, který se objeví po jeho sklopení, držáku sklopné psací podložky (za příplatek) nad palubní deskou, který slouží k přicvaknutí dokumentů nebo připojení 10" dotykového displeje nebo smartphonu od 4".